vrijdag 27 maart 2015

Ziekte is geld, gezondheid levert niets op.

Tijdens de 4 jaar van mijn studie tot Medisch Analist en de 2 jaar dat ik het vak uitoefende, kwam ik achter de gruwelijke waarheden van datgene waar de farmaceutische bedrijven mee bezig zijn. Samen met de kennis die ik later haalde uit de alternatieve geneeskunde, besefte ik dat ik verblindt ben geweest. Mijn medische opleiding heeft me maar één kant van de zaak onderwezen en heeft me bepaalde informatie onthouden. Al waren sommige docenten in die tijd toch wel spraakzamer, met alle gevolgen van dien. Dit kon ik niet verenigen met het uitoefenen van mijn vak en ben ik gestopt. Ik heb een enorm sterke tegenwerking ondervonden met het openbaar maken van al mijn bevindingen.



Het is shockerend er achter te komen wat de macht is van de farmaceutische industrie, maar aan de andere zijde blijken wij (wanneer we patiënt zijn) een blindelings vertrouwen te hebben in medicijnen en in de artsen die ze uitreiken.
Het wordt tijd dat mensen zich gaan realiseren wat er ontbreekt in het doen en denken van de westerse geneeskunst, namelijk het hele aspect van voeding!!! Het wordt tijd dat de negatieve invloed ontbloot wordt die de farmaceutische industrie heeft in deze wereld en de winsten die zij daarmee opstrijken. Vrijwel alles is slechts gericht op de behandeling van symptomen en het maximaliseren van de verkoop van medicijnen. Door symptomen te behandelen en niet de ziekte te genezen, blijven patiënten structurele bronnen van inkomsten.

Soms loop je jaren rond met een probleem en komt het nooit tot een oplossing. Er zijn zo van die vragen die zo vérstrekkend en gecompliceerd lijken dat de hoop op het krijgen van een passend antwoord al lang niet meer bestaat. Neem nou het volgende: Hoe komt het toch dat na al die jaren van dure medische zorg, mensen steeds meer schijnen te verzwakken en allerlei griezelige ziekten uit het niets te voorschijn komen die ons het leven steeds beroerder maken? Miljoenen professoren en studenten doen jaar in jaar uit de meest kostbare onderzoeken. Waarom dan toch lijkt het erop dat de misdaad alleen maar toeneemt, meer en meer mensen drugs gaan gebruiken en we er maar niet in slagen gelukkig te zijn en ten volle van onze westerse welvaart te genieten? Deze vragen zijn snel gesteld, maar de hoop op een passend antwoord is te vaak de bodem in geslagen. Toch zouden we met een helder antwoord en met enige praktische kennis ons leven zodanig kunnen aanpassen, dat we daadwerkelijk gezond en gelukkig kunnen worden en ten volle van het leven kunnen genieten. Maar de antwoorden en oplossingen lijken ver weg.

We lezen boeken, tijdschriften en kranten, niet alleen maar om de weten wat er gebeurt in de wereld maar ook om een remedie te vinden tegen alle oneerlijkheid en spanning waar we dagelijks mee te maken hebben. Er wordt veel geschreven, heel veel, maar tevergeefs zoeken we naar wat nu juist voor ons zo belangrijk is. Maar soms loopt het anders. Dan vind je iets dat wel degelijk houvast geeft en dat je wel degelijk een beetje verder op weg kan brengen naar gezondheid en geluk. Ik kwam erachter dat er miljarden worden besteed om ons te misleiden, ons ziek te maken om er vervolgens flink aan te verdienen. Ik kwam erachter dat zelfs goedwillende medici zonder het zelf te weten op het verkeerde been worden gezet en ons dingen voorschrijven die ons alleen maar zieker maken en onze klachten laten voortduren of zelfs verergeren. Dat was nog niet alles. Ik las ook hoe het allemaal beter kon en wat ik daadwerkelijk kon doen om mijn gezondheid en levenskracht te verhogen. Ik was opeens klaarwakker. Ik had antwoorden. Ik kon daadwerkelijk mijn leven zodanig aanpassen dat ik gezonder en gelukkiger werd, iets waarvan ik altijd had gedroomd. Het leven zag er opeens veel zonniger uit. Er was een einde aan de donkere tunnel en er werd een klein lichtje zichtbaar. En dat alleen door mijn voeding aan te passen............

Maar eigenlijk mogen we dit het allemaal niet weten. We mogen het niet weten omdat er bepaalde industriële belangen zijn die geen miljarden meer kunnen opstrijken als wij wijzer zouden worden. Ze zouden geen invloed meer kunnen uitoefenen op gezondheidsorganisaties en regeringen. Ze zouden hun fabrieken niet draaiende kunnen houden. Dat wijn niet gezond of gelukkig zijn, dat telt niet mee. Als hun belangen maar beschermd zijn en als hun riante inkomen maar gewaarborgd is. En dat gebeurt allemaal voor onze ogen en we hebben er nauwelijks zicht op.

Gelukkig zijn er al artsen in Nederland die geen arts meer willen zijn zoals van hun verwacht werd na de artsenstudie. Dit zijn de artsen die niet mee doen met het vullen van hun eigen en de farmaceutische schatkist over de ruggen van de zieke medemens.

Een voorwaarde voor de opkomst van de farmaceutische industrie als succesvol investeringsbedrijf was het wegvagen van de concurrentie van veilige en natuurlijke behandelmethoden, omdat deze niet patenteerbaar zijn en hun winstmarges beperkt. Daar komt nog bij dat deze natuurlijke therapieën werkzaam kunnen zijn in het voorkomen en uitroeien van ziekten door de essentiële rol die ze spelen binnen de stofwisseling van de cel.
Als resultaat van de systematische uitroeiing van natuurgeneeskundige therapieën en de overname van de gezondheidszorgsystemen in de meeste landen ter wereld heeft de farmaceutische industrie miljoenen mensen en vrijwel alle landen ter wereld afhankelijk gemaakt van haar investeringsactiviteiten. Ziekte is geld, gezondheid levert niets op.

We moeten hieraan tegenwicht bieden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten