dinsdag 17 februari 2015

Huid-en gezichtsverzorging zelf maken

Tegenwoordig zijn mensen steeds meer bezig om gezonder te leven door hun bewegings - en voedingspatroon aan te passen. Het is ook niet zo gek want inmiddels is duidelijk dat met name het aanpassen van je voedingspatroon een grote gezondheidsverbetering oplevert.

Door je voedingspatroon aan te passen mijd je al diverse stoffen die niet goed voor je lichaam zijn. Van binnen uit....maar wat doe je dan van buiten uit? Ja precies! Je gebruikt kant en klaar cosmetica uit de schappen bij drogist, parfumerie, supermarkt of apotheek. Het lezen van die etiketten is voor 99% van de kopers niet haalbaar door het gebruik van allerlei scheikundige benamingen. Voor diegene die het wel kunnen is al lang duidelijk dat ook hier genoeg dingen te verbeteren zijn. Gelukkig mag ik mij tot deze laatste groep scharen.
Net zoals in voeding, zitten ook in onze dagelijkse verzorgingsproducten stoffen die ons ziek kunnen maken, stoffen die volstrekt onnodig zijn of zelf chemische toevoegingen waarvan je de herkomst niet wil weten......Laten we eens een aantal producten bekijken.

In de producten van L'Oreal, Lancaster, en Garnier komen we polycyclische organische Mochus verbindingen tegen (PAK's). Dat zijn chemische verbindingen die zeer schadelijk zijn. Hier is het een chemisch vervaardigde mochusgeur. Een aantal staan onder verdacht om als een hormoon te werken, en zichzelf voeden in ons lichaam. Lancome maakt nog steeds gebruik van Formaldehyde. We weten allemaal waar dat spul ook nog voor gebruikt wordt....Daarbij staat Formaldehyde nog steeds onder kankerverdacht. Helaas staan ook een aantal deodorants in relatie tot borstkanker. Gezichtscreme en bodylotions bevatten ook een zonnefilter. Echter is deze chemisch ( getest bij Lancome, Nivea en Eucerin ). De chemische zonnefilters werken helaas ook als een hormoon in ons lichaam....Sorry mensen maar hier haak ik af, ik wil die spullen niet gebruiken. En dit is dan eigenlijk nog maar het topje van de ijsberg.

Ik maak mijn verzorgingsproducten zelf, zodat ik weet wat ik erin stop. Zie zelf nl. de voordelen van gezonde voeding niet als ik mijn huid nog steeds blijf bombarderen met schadelijke stoffen die mijn bloedbaan binnendringen...Ik hoop dat meer mensen zich bewust gaan worden dat men schadelijke stoffen kan mijden, van binnenuit maar ook van buitenuit. Ben dan ook weer in de pen geklommen om een boek te schrijven hoe je thuis in je keuken je eigen verzorgingsproducten kunt maken. Ter zijner tijd wil ik dit als E-book gaan aanbieden.

www.nutribalance.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten